Followers

Monday, July 13, 2009

Turki

Ramai sangat orang suruh saya update pasal Turki. Saya bukan tak nak update, tapi buku hijau saya hilang. Dalam buku itulah saya tulis segala catatan perjalanan saya ketika berada di Turki. Saya sedar ianya hilang semasa kami berada di kawasan Muzium Topkapi. Lalu saya amanahkan Hisham dan rombongan seterusnya untuk menjejaki buku kesayangan saya itu. Tapi usaha mereka menemui kegagalan.

Hanya tinggal kenangan

Jadi, saya akan cuba tulis apa yang saya ingat. Maaf atas segala maklumat yang tercicir. Semoga apa yang tulis akan menjadi panduan kepada sahabat saya, Ahnaf yang sedang menuntut di Korea yang akan turut menziarahi bumi Turki awal Ogos ini.

HARI PERTAMA

Kami tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Sabiha Gokcen lebih kurang jam 7 pagi waktu tempatan. Perjalanan yang memakan masa kira-kira 2 jam itu tidaklah terlalu membosankan. Kami menaiki penerbangan Air Cairo yang boleh saya katakan semacam Air Asia. Lapangan terbang itu pun semacam LCCT. Patutlah tiket kami murah sangat. Rupa-rupanya kami menaiki penerbangan tambang murah. Dengan hanya LE 2500 kami sudah dapat menikmati tawaran tiket Cairo-Istanbul pergi dan balik serta penginapan di hotel 3 bintang selama seminggu di sana.


Air Cairo

Dan sememangnya lapangan terbang ini mempunyai usaha sama dengan Malaysia Airport kerana terdapat satu banner 'Malaysia Airport'. Terasa macam berada di KLIA pula. Kami bangga menjadi anak Malaysia!

Gambar sebelum balik

Kemudian kami menaiki bas untuk ke hotel. Saya pun tak ingat berapa jauh jarak antara hotel dengan airport. Saya mengantuk lalu tertidur di dalam bas. Selepas selesai urusan check-in, kami semua tidur keletihan. Saya, Azhan, dan Hisham membuat keputusan untuk memulakan ziarah selepas Zohor.

Hotel Babil

Bersambung...



1 comment:

  1. Hotel hang besaq n cantik dari hotel aku... berapa sewa ni?

    ReplyDelete